Na enkele weken aanzwellend tromgeroffel op de eigen site en in blogland (dankzij de best leuke ‘kies uw pixel’ actie), werd vandaag het doek van the-agency-formerly-known-as-i-merge gehaald. Boondoggle heten ze nu (uitleg over die naam op de Some minor issues-blog) en ze hebben hun site ook al proper gerebrand.
En daar loopt het wat mij betreft al direct flink fout; niet enkel de Britse acteur in de intro (die je probeert te overtuigen je telefoonnummer achter te laten zodat hij je kan terugbellen om je op je Boondoggle te beoordelen), maar de HELE SITE is FLASH! Arggggggg! En waarom? Alleszins niet omwille van de nifty features op hun site; die bevat eigenlijk gewoon een paar pagina’s met wat tekst, een paar logo’s, een kleine applicatie en een link naar hun blog.
Misschien mis ik iets, misschien zit er zoveel aan te komen waarvoor een flash-only-site absoluut onontbeerlijk is, maar de nieuwe Boondoggle-site mist in al zijn flash-only launch-euforie alleszins volgende mogelijkheden (en ik zwijg nu even over oude stokpaardjes als accessibility en open standaarden):
- printen: ik zie … een lege pagina. Ik wil ergens wel aannemen dat de associatie van de nieuwe brand met een onbeschreven blad potentieel heeft, maar ik veronderstel dat boondoggle -met de erfenis van het sterke i-merge- toch voor meer staat?
- copy/pasten: Waarom ik dat zou willen? Om hun contactgegevens op te slagen op mijn computer bijvoorbeeld? Dat moeten ze toch kunnen appreciëren, niet?
- seo: geen content in de html = geen google-hond die naar je content kraait. niks. nada. noppes. Of wacht, ik was te snel, er is blijkbaar toch tekstuele inhoud;
This content requires Flash Player 8. Get Flash and return when finished installing.
Maar ergens betwijfel ik of dit de SEO is die Boondoggle beoogt …
Ik ben ervan overtuigd dat dit kinderziektes zijn die Boondoggle de komende dagen/ weken wel zal oplossen, maar spijtig genoeg is flashonlysitus een resistent virus dat vooral onder marketeers ravage kan aanrichten. Misschien kan Boondoggle, na succesvolle bugfixing, zijn klanten genezen met een op eigen ervaring gebaseerde case?